Συνεχίζοντας την περιήγηση στο mydimosio.gr, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση cookies.

Με εγκύκλιο εν όψει των βουλευτικών εκλογών το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης ανακοινώνει το «πάγωμα» όλων των προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών.

Η ίδια εγκύκλιος ορίζει την ανάκληση και απαγόρευση χορήγησης κανονικών αδειών καθώς και διευκολύνσεις υπαλλήλων για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος, εξέδωσε το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης:

Αναλυτικά:

Α. Αναστολή προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών

Η απαγόρευση των διορισμών/προσλήψεων και των μεταβολών στην υπηρεσιακή κατάσταση των δημοσίων υπαλλήλων κατά την προεκλογική περίοδο ρυθμίζεται, σε πάγια βάση, με τις διατάξεις του άρθρου 28 του ν. 2190/1994 όπως ισχύει, προκειμένου να διασφαλίζεται η διαφάνεια και η νομιμότητα των ενεργειών της Δημόσιας Διοίκησης.

Ειδικότερα, οι παρ. 1 και 2 του άρθρου 28 του ν. 2190/1994 ορίζουν ότι: «1. Κατά το διάστημα από την προκήρυξη βουλευτικών εκλογών έως την ορκωμοσία της Κυβέρνησης…, απαγορεύεται η έκδοση πράξεων που αφορούν το διορισμό ή πρόσληψη και οποιαδήποτε μεταβολή αναφερόμενη στην υπηρεσιακή κατάσταση κάθε κατηγορίας προσωπικού των υπηρεσιών και νομικών προσώπων του άρθρου 14 παρ. 1 του παρόντος, εκτός από τις πράξεις πειθαρχικής διαδικασίας, διαθεσιμότητας και αργίας, καθώς και τις πράξεις που εκδίδονται σε συμμόρφωση προς δικαστική απόφαση. 2. Διαδικασίες σχετικές με τις κατά την προηγούμενη παράγραφο απαγορευόμενες μεταβολές, οι οποίες είχαν ήδη κινηθεί κατά την προκήρυξη των εκλογών, διακόπτονται».

Κατ’ εφαρμογή των ανωτέρω και για το χρονικό διάστημα από την προκήρυξη των εκλογών, εν προκειμένω από την 11η Ιουνίου 2019 (Π.Δ. 56/2019, Α’ 97) έως την ορκωμοσία της Κυβέρνησης, απαγορεύεται η έκδοση πράξεων που αφορούν ιδίως σε τοποθέτηση, μετακίνηση, απόσπαση, μετάθεση, μετάταξη, ένταξη, προαγωγή, επιλογή και/ή τοποθέτηση προϊσταμένων όπως αυτές προβλέπονται στις γενικές διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, όπως ισχύει) ή στις διατάξεις της Κινητικότητας του ν. 4440/2016, όπως ισχύουν, καθώς επίσης απαγορεύεται και η έκδοση κάθε άλλης αντίστοιχης προς τις προαναφερόμενες πράξεις που αφορούν οποιαδήποτε μεταβολή στην υπηρεσιακή κατάσταση κάθε κατηγορίας προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών και Ν.Π.Δ.Δ. του άρθρου 14 παρ. 1 του ν. 2190/1994, η έκδοση των οποίων προβλέπεται από άλλες αντίστοιχου περιεχομένου διατάξεις όπως π.χ. για το εκπαιδευτικό προσωπικό, το ένστολο προσωπικό, τα Μέλη ΔΕΠ, το ιατρικό προσωπικό.

Οι εν λόγω απαγορεύσεις δεν αφορούν μόνο στις τελικές πράξεις, αλλά και σε όλες τις προπαρασκευαστικές ενέργειες (συμπεριλαμβανομένων και των εγκριτικών αποφάσεων που προβλέπονται στο άρθρο 2 παρ. 2 της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει), εφόσον αυτές είναι κατά νόμο αναγκαίες προϋποθέσεις για την έκδοση της τελικής πράξης. Συνεπώς, δεν δημοσιεύονται προκηρύξεις/ανακοινώσεις για την πλήρωση θέσεων προσωπικού, πράξεις διορισμού/πρόσληψης, ανακοινώσεις για αποσπάσεις/μετατάξεις/μεταθέσεις κάθε κατηγορίας προσωπικού, πίνακες επιλογής προσωπικού (τακτικού ή έκτακτου), δεν συνεδριάζουν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια καθώς και λοιπά συμβούλια για τα θέματα που εμπίπτουν στις ανωτέρω απαγορεύσεις, δεν υπογράφονται ούτε δημοσιεύονται πράξεις διορισμού/προσλήψεων, αποσπάσεων ή μετατάξεων/μεταθέσεων. Επιπλέον, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 2190/1994, διαδικασίες που είχαν ξεκινήσει πριν από την προκήρυξη των εκλογών διακόπτονται, ήτοι αναστέλλονται προσωρινά και συνεχίζονται αμέσως μετά τη λήξη της αναστολής.

Εν προκειμένω διευκρινίζεται ότι για όσες διαδικασίες εμπίπτουν στην προαναφερόμενη εκ του νόμου διακοπή-αναστολή, οι οποίες έχουν εκκινήσει προ της προκήρυξης των εκλογών και για τις οποίες προβλέπεται συγκεκριμένη προθεσμία, ιδίως σε περίπτωση υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή σε διαδικασίες επιλογής ή πρόσληψης, η διαδικασία αναστέλλεται από την προκήρυξη των εκλογών και συνεχίζεται αμέσως μετά την ορκωμοσία της Κυβέρνησης, για χρονικό διάστημα ίσο με αυτό της διακοπής/αναστολής (ενδεικτικά διευκρινίζεται ότι εφόσον η προθεσμία έληγε σε πέντε ημέρες μετά την ημερομηνία της προκήρυξης των εκλογών, θα δοθεί νέα πενθήμερη προθεσμία για υποβολή αιτήσεων η οποία θα ξεκινά αμέσως μετά την ορκωμοσία της Κυβέρνησης). Βάσει των ανωτέρω και στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης αλλά και της διαφάνειας, θα πρέπει οι δημόσιες υπηρεσίες και τα Ν.Π.Δ.Δ., να προβούν αμελλητί σε σχετική ανακοίνωση- ενημέρωση των ενδιαφερομένων για τη σχετική αναστολή και για τον επαναπροσδιορισμό των προθεσμιών, εφόσον συντρέχει τέτοια περίπτωση διακοπής/αναστολής.

Όσον αφορά στις πράξεις που είχαν εκδοθεί πριν από την προκήρυξη των εκλογών, δηλαδή στις πράξεις που είχαν υπογραφεί από το αρμόδιο όργανο ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρωτοκόλλησης αυτών ή έχουν ήδη δημοσιευθεί σε ΦΕΚ όπου απαιτείται, δεν απαγορεύεται να εκτελεσθούν, ήτοι ενδεικτικά δεν απαγορεύεται η ορκωμοσία και η ανάληψη υπηρεσίας στην περίπτωση που προ της προκήρυξης των εκλογών έχει ήδη δημοσιευθεί σε ΦΕΚ η ατομική πράξη διορισμού/πρόσληψης/μετάταξης ή έχει ήδη υπογραφεί η απόφαση της απόσπασης.

Υπενθυμίζεται ότι με την αριθ. πρωτ. 24722/3-4-2019 (ΑΔΑ: 638Σ465ΧΘ7-820) πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, με θέμα «Αναστολή προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών κατά το χρονικό διάστημα των αυτοδιοικητικών εκλογών», η απαγόρευση διορισμών/προσλήψεων καθώς και οποιαδήποτε μεταβολή στην υπηρεσιακή κατάσταση κάθε κατηγορίας προσωπικού των φορέων της αυτοδιοίκησης ισχύει μέχρι και την εγκατάσταση των αιρετών οργάνων, ήτοι μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου 2019. Περαιτέρω, με την αριθ. πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.18.31/2351/14497/16-04-2019 (ΑΔΑ: ΩΧΨ4465ΧΘΨ-ΛΜΜ) εγκύκλιο του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, με θέμα «Μη αναστολή υπηρεσιακών μεταβολών και χορήγησης αδειών κατά τη διάρκεια των αυτοδιοικητικών εκλογών και Ευρωεκλογών», διευκρινίσθηκε ότι μέχρι και την 1η Σεπτεμβρίου 2019 δεν θα προωθούνται αιτήματα αποσπάσεων/μετατάξεων του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και του ευρύτερου δημόσιου τομέα προς τους Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και αντίστροφα, εκτός από τις περιπτώσεις για τις οποίες προβλέπεται ρητή εξαίρεση.

Από τις προαναφερόμενες απαγορεύσεις και διακοπές/αναστολές, η νομοθεσία προβλέπει ρητές ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ, οι οποίες είναι οι εξής:

  1. οι μετακλητοί υπάλληλοι (παρ. 6 αρ. 28 του ν. 2190/1994)
  2. το προσωπικό των υπηρεσιών του Προέδρου της Δημοκρατίας (παρ. 6 αρ. 28 του ν. 2190/1994)
  3. το προσωπικό του άρθρου 22 του ν. 2190/1994 (παρ. 6 αρ. 28 του ν. 2190/1994)
  4. η πρόσληψη προσωπικού για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών που δημιουργούνται από σεισμούς, πλημμύρες και πυρκαγιές μεγάλης έκτασης (παρ. 3 αρ. 28 του ν. 2190/1994)
  5. οι πράξεις πειθαρχικής διαδικασίας, διαθεσιμότητας και αργίας (παρ. 1 αρ. 28 του ν. 2190/1994)
  6. οι πράξεις που εκδίδονται σε συμμόρφωση προς δικαστικές αποφάσεις (παρ. 1 αρ. 28 του ν. 2190/1994)
  7. Η έκδοση πράξεων που αφορούν στο διορισμό, πρόσληψη και σε κάθε σχετική υπηρεσιακή μεταβολή για την πλήρωση των θέσεων που περιλαμβάνονται στην Προκήρυξη 3Κ/2018 Α.Σ.Ε.Π. (τ. Α.Σ.Ε.Π. 4/2018), καθώς και των θέσεων που καλύπτονται, σύμφωνα με το άρθρο 82 του ν. 4483/2017, και με μεταφορά/μετάταξη προσωπικού, δυνάμει των άρθρων 40 του ν. 4440/2016 και 23 του ν. 4587/2018 (παρ. 3 του άρθρου 82 του ν. 4604/2019).
  8. Η έκδοση πράξεων που αφορούν διορισμό τακτικού προσωπικού σε Ο.Τ.Α. α’ βαθμού, με την ειδική διαδικασία του άρθρου 91 του ν. 4583/2018, όπως τροποποιήθηκε δυνάμει των άρθρων 86 του ν. 4604/2019 και 222 του ν. 4610/2019 (Ένταξη Προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι») (παρ. 2 του άρθρου 91 του ν. 4583/2018).
  9. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου τέταρτου του ν. 4616/2019 (Α’ 86): «1. Αποσπάσεις προσωπικού που λήγουν την 28η Ιουνίου 2019 κατά τα οριζόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 35 του ν. 4531/2018 (Α’ 62), όπως προστέθηκε με το άρθρο 89 του ν. 4583/2018 (Α’ 212), παρατείνονται έως και την 31η Δεκεμβρίου 2019, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στις διατάξεις αυτές. Για τις αποσπάσεις του προηγούμενου εδαφίου δεν ισχύουν οι περιορισμοί του άρθρου 28 του ν. 2190/1994 (Α’ 28)».

Συνεπώς, υπάλληλοι των οποίων οι αποσπάσεις είχαν διενεργηθεί με τις ισχύουσες κατά τις 02-12-2016 διατάξεις, οι οποίες παρατάθηκαν έως 31-12-2018, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 35 παρ. 1 του ν. 4531/2018 και, εν συνεχεία, έως και 28-06-2019, κατ’εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 89 του ν. 4583/2018, μπορούν να παραταθούν έως και τις 31-12-2019. Η παράταση αυτή χορηγείται κατόπιν αίτησης του υπαλλήλου και απόφασης του αρμόδιου για το διορισμό οργάνου του φορέα υποδοχής και χωρίς να απαιτείται γνώμη του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου. Η σχετική δυνατότητα αφορά πάσης φύσεως αποσπάσεις, ανεξαρτήτως του φορέα προέλευσης του υπαλλήλου και των διατάξεων με τις οποίες έχει πραγματοποιηθεί η απόσπαση. Πρόσφορο θα ήταν η υποβολή των αιτήσεων να γίνει άμεσα προκειμένου οι πράξεις παράτασης να εκδοθούν έως τις 28-06-2019.

  1. Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου τέταρτου του ν. 4616/2019 (Α’ 86): «Από τους περιορισμούς του άρθρου 28 του ν. 2190/1994 εξαιρούνται:

α. Αποσπάσεις και μετατάξεις υπαλλήλων που έχουν εγκριθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος από την Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 7 ή το άρθρο 11 του ν. 4440/2016 (Α’ 224).

Εν προκειμένω, διαδικασίες για απόσπαση/μετάταξη σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 5 του ν. 4440/2016, όπως ισχύει, για λόγους υγείας ή απόσπαση σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν. 4440/2016, όπως ισχύει, για λόγους συνυπηρέτησης, για τις οποίες έχει δοθεί έγκριση της Κεντρικής Επιτροπής Κινητικότητας, δύνανται να ολοκληρωθούν, χωρίς να εμπίπτουν οι διαδικασίες αυτές στην προβλεπόμενη από το άρθρο 28 του ν. 2190/1994 απαγόρευση ή αναστολή.

β. πράξεις που αφορούν διορισμούς ή προσλήψεις, καθώς και οιεσδήποτε μεταβολές αναφερόμενες στην υπηρεσιακή κατάσταση κάθε κατηγορίας προσωπικού, οι οποίες περιλαμβάνονται στις διατάξεις του άρθρου 17 της από 26 Ιουλίου 2018 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Έκτακτα μέτρα για τη στήριξη των πληγέντων και την αποκατάσταση ζημιών από τις πυρκαγιές που έπληξαν περιοχές της Περιφέρειας Αττικής στις 23 και 24 Ιουλίου 2018, όπως κυρώθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν. 4576/2018 (Α’ 196), καθώς και στις διατάξεις του άρθρου 63 του ν. 4559/2018 (Α’ 142).

γ. η διαδικασία μετάταξης του άρθρου 278 του ν. 4555/2018 (Α’ 133), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 16 παρ. 1 του ν. 4571/2018 (Α’ 186)».

Τέλος, με την παρ. 3 του άρθρου τέταρτου του ν. 4616/2019 (Α’ 86) προβλέπεται ότι: «3. Συμβάσεις ορισμένου χρόνου του προσωπικού που υπηρετεί κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος (σ.σ. από 7 Ιουνίου 2019) σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου όγδοου του ν. 4506/2017 (Α’ 191) παρατείνονται για έξι (6) επιπλέον μήνες από τη λήξη τους. Η παράταση των συμβάσεων σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο δεν μεταβάλλει το χαρακτήρα της σχέσης εργασίας, βάσει της οποίας προσλήφθηκαν οι απασχολούμενοι στις θέσεις αυτές».

Σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 28 του ν. 2190/1994 σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις κατά τις οποίες απαιτείται μεταβολή στην υπηρεσιακή κατάσταση κάθε κατηγορίας προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών και των Ν.Π.Δ.Δ. της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994 καθώς και πρόσληψη προσωπικού κατά το άρθρο 21 του ν. 2190/1994, προκειμένου να αντιμετωπισθούν ιδιαιτέρως επείγουσες και σοβαρές ανάγκες της υπηρεσίας, απαιτείται προηγούμενη σύμφωνη γνώμη της Τριμελούς Επιτροπής, η οποία συγκροτείται με πράξη του Προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας. Στις ως άνω περιπτώσεις, οι φορείς δύνανται να υποβάλλουν σχετικό αίτημα στην Τριμελή Επιτροπή την επομένη της προκήρυξης των εκλογών.

Β. Ανάκληση και απαγόρευση χορήγησης κανονικών αδειών

Σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 106 του Π.Δ. 26/2012, απαγορεύεται η χορήγηση κάθε κανονικής άδειας απουσίας σε τακτικούς δημοσίους υπαλλήλους, στρατιωτικούς/ένστολο προσωπικό και τακτικούς υπαλλήλους των Ο.Τ.Α., καθώς και στο προσωπικό με σχέση εργασίας Ι.Δ.Α.Χ., στο διάστημα που μεσολαβεί από την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του Προεδρικού Διατάγματος που ορίζει την ημέρα διεξαγωγής της ψηφοφορίας, μέχρι και την ημέρα διεξαγωγής των εκλογών, ήτοι εν προκειμένω από 11 Ιουνίου 2019 έως και 7 Ιουλίου 2019.

Οι κανονικές άδειες απουσίας που έχουν ήδη χορηγηθεί στο προσωπικό που εμπίπτει στην απαγόρευση λήψης κανονικής άδειας κατά την περίοδο των βουλευτικών εκλογών και ειδικότερα αφορούν στο διάστημα από την προκήρυξη των εκλογών (11-06-2019) μέχρι την ημέρα διεξαγωγής των εκλογών (07-07-2019), ανακαλούνται αυτοδικαίως, χωρίς να απαιτείται η έκδοση απόφασης της αρμόδιας αρχής και τα πρόσωπα που έχουν λάβει αυτές τις άδειες είναι υποχρεωμένα να επιστρέψουν στις θέσεις τους, χωρίς οποιαδήποτε ειδοποίηση.

Ωστόσο, τονίζεται ότι σε περίπτωση κατεπείγουσας ανάγκης, μπορεί να χορηγηθεί άδεια απουσίας, ύστερα από προηγούμενη έγκριση του αρμόδιου υπουργού ή του εξουσιοδοτουμένου από αυτόν οργάνου. Στους τακτικούς υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. η άδεια αυτή χορηγείται ύστερα από έγκριση του αρμοδίου προς τούτο οργάνου.

Τα αρμόδια όργανα, στο πλαίσιο της διακριτικής τους ευχέρειας, ιδίως στις υπηρεσίες που δεν εμπλέκονται στη διενέργεια των εκλογών, θα πρέπει να προβούν στην ουσιαστική εκτίμηση της επικαλούμενης ανάγκης και να αποφανθούν σχετικά με τη χορήγηση κανονικής άδειας ή την μη αναστολή της ήδη χορηγηθείσας άδειας.

Γ. Διευκολύνσεις για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος

Από το συνδυασμό των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 106 του Π.Δ. 26/2012 και της παρ. 1 του άρθρου 50 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, όπως ισχύει) προκύπτει ότι στους τακτικούς-μόνιμους υπαλλήλους του δημοσίου, των Ο.Τ.Α. και των Ν.Π.Δ.Δ., χορηγείται ειδική άδεια απουσίας με αποδοχές για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος. Ο χρόνος της άδειας αυτής δεν συνυπολογίζεται στο χρόνο της κανονικής άδειας που δικαιούνται οι υπάλληλοι αυτοί, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις.

Ειδικότερα, για τη μετάβαση στον τόπο άσκησης του εκλογικού δικαιώματος θα χορηγηθεί ειδική άδεια ως εξής:

Α. Για τους υπαλλήλους για τους οποίους δεν εφαρμόζεται πενθήμερη εβδομάδα εργασίας:

  1. Όσοι μετακινηθούν για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε απόσταση 100- 200 χιλιομέτρων θα λάβουν άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.
  2. Όσοι μετακινηθούν σε απόσταση 201-400 χιλιομέτρων θα λάβουν άδεια δύο (2) εργασίμων ημερών.
  3. Όσοι μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και πάνω θα λάβουν άδεια τριών (3) εργασίμων ημερών, εφόσον κινηθούν εξ ολοκλήρου οδικώς, με βάση την υπεύθυνη δήλωσή τους.
  4. Όσοι μετακινηθούν από και προς νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών αδείας που θα λάβουν θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης, χωρίς ωστόσο η άδεια αυτή να υπερβαίνει τις τρεις (3) εργάσιμες ημέρες.

Β. Για τους υπαλλήλους για τους οποίους εφαρμόζεται πενθήμερη εβδομάδα εργασίας:

  1. Όσοι μετακινηθούν για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε απόσταση 200-400 χιλιομέτρων θα λάβουν άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.
  2. Όσοι μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και πάνω θα λάβουν άδεια δύο (2) εργασίμων ημερών, εφόσον κινηθούν εξ ολοκλήρου οδικώς, με βάση την υπεύθυνη δήλωσή τους.
  3. Όσοι μετακινηθούν από και προς νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών αδείας που θα λάβουν θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης, χωρίς ωστόσο η άδεια αυτή να υπερβαίνει τις τρεις (3) εργάσιμες ημέρες.

Με την ίδια διαδικασία και προϋποθέσεις είναι δυνατό να χορηγείται ειδική άδεια απουσίας με αποδοχές στο προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ., των Ο.Τ.Α., καθώς και στο προσωπικό των υπόλοιπων νομικών προσώπων του δημοσίου τομέα οποιασδήποτε κατηγορίας, κλάδου και σχέσης εργασίας.

Οι υπάλληλοι που θα κάνουν χρήση της εν λόγω ειδικής εκλογικής άδειας υποχρεούνται να προσκομίσουν στην οικεία υπηρεσία Διοικητικού/Προσωπικού του φορέα, όπου υπηρετούν, βεβαίωση αρμοδίου οργάνου, από την οποία θα προκύπτει ρητώς η συμμετοχή τους στις εκλογές.

Επισημαίνεται ότι στις Υπηρεσίες στις οποίες, λόγω της αποστολής και λειτουργίας τους, δύνανται να υπάρξουν ιδιαίτερες δυσχέρειες στην εξυπηρέτηση επειγουσών αναγκών του κοινωνικού συνόλου (π.χ. νοσηλευτικά ιδρύματα, λιμένες, κ.λπ.), η χρήση της παρεχόμενης ως άνω άδειας θα πρέπει να γίνει με απόλυτη φειδώ όσον αφορά στον αριθμό των ημερών αδείας.

Παρακαλούνται οι φορείς που έχουν υπηρεσίες στο εξωτερικό να δώσουν τις απαραίτητες οδηγίες για τη διευκόλυνση των υπαλλήλων που ψηφίζουν στην Ελλάδα και επιθυμούν να προσέλθουν για να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα, με τη χορήγηση ειδικής άδειας απουσίας που να καλύπτει τον απολύτως αναγκαίο χρόνο για τη μετάβασή τους στον τόπο άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος και την επιστροφή στην Υπηρεσία τους.

Το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης παρακαλείται για την έκδοση των απαιτούμενων οδηγιών, αναφορικά με το προσωπικό των επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 106 παρ. 4 του Π.Δ. 26/2012.

Οι αποδέκτες της παρούσας παρακαλούνται να την κοινοποιήσουν, με κάθε πρόσφορο τρόπο, στους/στις υπαλλήλους και σε όλους τους φορείς που υπάγονται ή εποπτεύονται από αυτούς, ώστε να διευκολυνθεί το προσωπικό κατά την άσκηση του εκλογικού του δικαιώματος, η οποία άλλωστε είναι υποχρεωτική, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 51 παρ. 5 του Συντάγματος και του άρθρου 6 παρ. 2 της νομοθεσίας για την εκλογή βουλευτών (Π.Δ. 26/2012). Η Διεύθυνση Προσωπικού Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών παρακαλείται να κοινοποιήσει την παρούσα στους Ο.Τ.Α. α’ και β΄ βαθμού.

Η παρούσα εγκύκλιος έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, στη διαδρομή «Διοικητική Ανασυγκρότηση/ Ανθρώπινο Δυναμικό / Κώδικας Δημοσίων Υπαλλήλων».

«Το κράτος δεν μπορεί να παραλύει, να σταματά και να λειτουργεί» απαντά η υπουργός Προστασίας του Πολίτη Όλγα Γεροβασίλη στις καταγγελίες των ομοσπονδιών αξιωματικών και αστυνομικών υπαλλήλων κατά του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ. και της κυβέρνησης  για τακτοποίηση των «δικών τους παιδιών».

Οι καταγγελίες έγιναν με αφορμή την απόφαση του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ. να ορίσει τη συνεδρίαση του Ανώτερου Συμβουλίου Μεταθέσεων Αξιωματικών, για το προσεχές Σάββατο, λίγες ώρες πριν την έναρξη της προεκλογικής περιόδου.

Στην κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν κάνουν λόγο για «ανηθικότητα και παρανομία» και τονίζουν ότι «δεν θα γίνουμε συναυτουργοί της παρανομίας και της εξυπηρέτησης των «ημετέρων» με μια Ηγεσία, η οποία απέδειξε με τη στάση της, όχι μόνο τώρα αλλά πολλές φορές στο πρόσφατο παρελθόν, ότι μόνο της μέλημα είναι η τακτοποίηση των «δικών τους παιδιών» και είναι ανεπαρκής για την αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων».

«Να μη ρίχνουν λάσπη στην ΕΛ.ΑΣ.»

Η κ. Γεροβασίλη πάντως δεν βλέπει κανένα ρουσφέτι πίσω τη συνεδρίαση του Ανώτερου Συμβουλίου Μεταθέσεων Αξιωματικών και ζητά «να μη ρίχνουν λάσπη στην ΕΛ.ΑΣ. και τον αστυνομικό που δίνει μάχη στο δρόμο».

 Παχυλές είναι οι απολαβές των δημάρχων, περιφερειαρχών και αντιπεριφερειαρχών, σύμφωνα με δημοσιεύμενο ΦΕΚ, το οποίο καθορίζει τις σχετικές κλίμακες.

Συγκεκριμένα, οι δήμαρχοι μεγάλων πόλεων (σ.σ. Δήμος Αθηναίων και ακόμη 16 μεγάλων πόλεων), των οποίων ο πληθυσμός ξεπερνά τους 100.000 πολίτες, αμείβονται με το ποσό των 4.275 ευρώ.

Ο αντιδήμαρχος αμείβεται με 2.137 ευρώ, ενώ ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου με 900,00 ευρώ.

Ίδιο ποσό με τους δημάρχους των μεγαλουπόλεων λαμβάνουν και οι περιφερειάρχες, ενώ οι αντιπεριφερειάρχες παίρνουν το ποσό των 3.206 ευρώ.

Σε μικρότερους δήμους με 20.000 έως 100.000 κατοίκους, η αμοιβή του δημάρχου ανέρχεται στα 3.420 ευρώ, του αντιδημάρχου στα 1.710 ευρώ, ενώ ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου λαμβάνει μηνιαίως 720 ευρώ.

Οι αντίστοιχες αμοιβές σε δήμους κάτω από 20.000 κατοίκους για μεν τον δήμαρχο είναι 2.565 ευρώ, για τον αντιδήμαρχο 1.282, ενώ για τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου 540 ευρώ.

 

 

Διαβάστε το ΦΕΚ που καθορίζει τους μισθούς τους:

1. α) Η αντιμισθία των δημάρχων σε δήμους με πληθυσμό άνω των εκατό χιλιάδων (100.000) κατοίκων είναι ισόποση με το ενενήντα τοις εκατό (90%) των πάσης φύσεως αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, των δημάρχων των δήμων με πληθυσμό από είκοσι χιλιάδες (20.000) έως εκατό χιλιάδες (100.000) κατοίκους είναι ισόποση με το εβδομήντα δύο τοις εκατό (72%) των ανωτέρω αποδοχών και των δημάρχων των δήμων με πληθυσμό κάτω των είκοσι χιλιάδων (20.000) κατοίκων είναι ισόποση με το πενήντα τέσσερα τοις εκατό (54%) των ανωτέρω αποδοχών.

β) Οι αντιδήμαρχοι λαμβάνουν το πενήντα τοις εκατό (50%) της αντιμισθίας που αναλογεί στον δήμαρχο, ενώ οι πρόεδροι των δημοτικών συμβουλίων λαμβάνουν το είκοσι ένα τοις εκατό (21%) αυτής.

γ) Η αντιμισθία που δικαιούνται τα αιρετά όργανα των δήμων, τα οποία χαρακτηρίζονται ως άτομα με αναπηρίες, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, προσαυξάνεται κατά τα οριζόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 92 του ν. 3852/2010.

δ) Οι αποδοχές που δικαιούνται να εισπράττουν οι γενικοί γραμματείς των δήμων καθορίζονται ως ποσοστό 65% επί της αντιμισθίας του οικείου δημάρχου.

Οι μηνιαίες αποδοχές των προαναφερόμενων γενικών γραμματέων, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι κατώτερες των αντίστοιχων αποδοχών των υπαλλήλων ειδικών θέσεων 1ου βαθμού, όπως αυτές καθορίζονται κάθε φορά.

Πέραν των ανωτέρω αποδοχών, στους εν λόγω γενικούς γραμματείς καταβάλλεται και η οικογενειακή παροχή, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που καθορίζονται κάθε φορά από τις κείμενες διατάξεις.

 

Δείτε επίσης: Η Τρόικα επαναφέρει το θέμα άμεσων απολύσεων στο Δημόσιο εντός του 2019

 

 

Τι μπορούμε να κάνουμε για εσάς;

Θέλετε να ρωτήσετε κάτι; Θέλετε να προσθέσουμε κάποια υπηρεσία;
Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και θα ανταποκριθούμε άμεσα.

          

          

Αναζήτηση