Γκαζώνει… για τις πίστες το νέο hi tech αγωνιστικό μονοθέσιο φοιτητών του ΑΠΘ

0

Πιστή στην πρωτοπορία, εδώ και 14 χρόνια, η Aristotle Racing Team ετοιμάζεται για τη μεγάλη μάχη του διαγωνισμού “Student Formula” και να διαγωνιστεί για άλλη μια φορά, κρινόμενη για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη δοκιμή ενός μονοθέσιου αμαξιού στον παγκόσμιο διαγωνισμό.

“Στόχος είναι φέτος το καλοκαίρι και αφού γίνουν οι δοκιμές, να συμμετέχουμε σε τρεις διαγωνισμούς, ενδεικτικά θα θέλαμε να συμμετέχουμε σε Ιταλία, Γερμανία και ενδεχομένως στην Τσεχία” εξήγησε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9 FM”, ο Γιώργος Γκέσιος, αρχηγός της Aristotle Racing Team, σπουδαστής μηχανολόγος μηχανικός, που έδωσε το περίγραμμα των προσπαθειών της ανανεωμένης ομάδας.

“Σχεδιάζουμε όλα τα τμήματα εμείς, ακόμη και τμήματα του κινητήρα, αφού όταν τον παίρνουμε στα χέρια μας, αυτός προέρχεται από μια μοτοσικλέτα, οπότε η ενσωμάτωσή του σε μια διαφορετική εφαρμογή, χρειάζεται και τις κατάλληλες προσαρμογές” αναφέρει ο αρχηγός της ART, που με πάθος περιέγραψε στη συνέχεια πως με τις σύγχρονες τεχνολογίες και στο πλαίσιο που ορίζουν οι κανονισμοί, τα μέλη της ART φροντίζουν ώστε στα εργαστήρια του ΑΠΘ, να “επανασχεδιάζεται οποιοδήποτε περιφερειακό (μέρος) του, προκειμένου να είναι ταυτόχρονα και συμβατό με τις προδιαγραφές των διαγωνισμών, κανόνες που πρέπει να τηρήσεις”. Κάθε στοιχείο όμως, έχει τη σημασία του και “από εκεί και πέρα, οτιδήποτε έχει να κάνει με το αυτοκίνητο, όπως το πλαίσιο, οι αναρτήσεις του, τα ηλεκτρονικά και τα αεροδυναμικά του, τα οποία είναι από σύνθετα υλικά, όπως ανθρακονήματα, μελετώνται από εμάς” εξήγησε ο κ.Γκέσιος.

Ενδεικτικό της εξέλιξης που έχει υπάρξει από το πρώτο μονοθέσιο του 2006, είναι πως ο υπεύθυνος Αεροδυναμικών ανέλυσε στους προσκεκλημένους το νέο, υπερσύγχρονο εξελιγμένο αεροδυναμικό πακέτο του 7ου μονοθέσιου της ομάδας, με τη συνολική κάθετη δύναμη του μονοθέσιου να έχει αυξήθει κατά 30%, ενώ -όπως εξηγήθηκε- ο συντελεστής της αντίστασης του αέρα παρέμεινε στα ίδια επίπεδα και η παροχή μάζας αέρα για το σύστημα ψύξης αυξήθηκε. Όλα αυτά εφαρμόστηκαν δε όπως επιτάσσει ο ανταγωνισμός, με το ελάχιστο δηλαδή δυνατό βάρος. Όπως συμβαίνει και στις ομάδες της Formula 1, οι νεαροί και οι νεαρές του ΑΠΘ εξήγησαν επιπλέον πως για το μονοθέσιο ART-20 έχουν ετοιμάσει ηλεκτρονικά αιχμής με αλλαγή εγκεφάλου και του συστήματος ανάκτησης δεδομένων (σ.σ data acquisition), αύξηση της αξιοπιστίας όλου του ηλεκτρονικού συστήματος και καινοτομίες στα ηλεκτρονικά του τιμονιού και στην τηλεμετρία, ενώ το ραντεβού δόθηκε για την εκδήλωση του Roll out, μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του μονοθέσιου ART-20 ώστε σε λίγο καιρό να δει το ευρύ κοινό τη δημιουργία των φωτεινών μυαλών του ΑΠΘ.