Στον «αέρα» οι προσλήψεις καθηγητών ειδικής αγωγής

6

Η νέα υπουργός Παιδείας έχει δηλώσει ότι θα προσληφθούν κανονικά οι 4.500 εκπαιδευτικοί για τα σχολεία ειδικής αγωγής.

Περίπου δύο εβδομάδες έπειτα από αυτή τη δήλωση, επιστολή διαμαρτυρίας απέστειλαν προς την υπουργό 212 εκπαιδευτικοί -που υπέβαλαν φέτος για πρώτη φορά τα χαρτιά τους για την ένταξη στους πίνακες Ειδικής Αγωγής- επειδή, όπως οι ίδιοι δηλώνουν, κινδυνεύουν με αποκλεισμό.

«Αξιότιμη κυρία υφυπουργέ,
Είμαστε μια ομάδα εκπαιδευτικών που συμμετείχαμε πρόσφατα στην προκήρυξη για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, υποψηφίων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) κατηγορίας ΠΕ (3ΕΑ/2019) και που καταθέσαμε φέτος, για πρώτη φορά, τίτλους σπουδών για ένταξη στους κύριους αξιολογικούς πίνακες εκπαιδευτικών ΕΑΕ (πτυχίο παιδαγωγικού τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης ειδικής αγωγής, πτυχίο τμήματος εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής, μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών και διδακτορικό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ).

Εν αναμονή της έκδοσης προσωρινών πινάκων εκπαιδευτικών 2019-2020 και, με αφορμή, την έντονη φημολογία ότι το ΑΣΕΠ δεν προλαβαίνει να καταρτίσει οριστικούς πίνακες εκπαιδευτικών ΕΑΕ ως τις 23/8/2019, καταληκτική ημερομηνία σύμφωνα με την παρ.2 του αρθρ. 7 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 106/ 27-6-2019) και ότι, όπως όλα δείχνουν, παρατείνεται η ισχύς των περσινών πινάκων κατάταξης υποψηφίων εκπαιδευτικών ΕΑΕ (πίνακες σχ. έτους 2018-2019), δηλώνουμε την έντονη δυσαρέσκειά μας για την πιθανότητα αποκλεισμού μας (όσοι για πρώτη φορά φέτος κάναμε αίτηση για ένταξη στους πίνακες) ή ανισότιμης συμμετοχής μας (όσοι, ως νέοι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, επιθυμούμε να μεταπηδήσουμε από τον επικουρικό στον κύριο αξιολογικό πίνακα) στη διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών σχ. έτους 2019-2020 και αιτούμαστε την άμεση έκδοση προσωρινών και νέων οριστικών εκπαιδευτικών ΕΑΕ για το σχ. έτος 2019-2020.

Επισημαίνουμε ακόμη ότι:
Α. Σύμφωνα με την 1882/2017 ΣτΕ 7μελής, στην οποία παρασταθήκαμε, η ισχύς των παλαιών πινάκων αναπληρωτών έληξε κατ΄ ανώτατο όριο το προηγούμενο σχολικό έτος 2018-2019. Επομένως η χρήση των σχετικών πινάκων, όπως έχει εξαγγελθεί από το Υπουργείο είναι προδήλως παράνομη και αντισυνταγματική και για το λόγο αυτό αυτονόητα θα προσβληθεί ενώπιον των αρμόδιων διοικητικών Δικαστηρίων.
Β. Άκυρος είναι επίσης ο πίνακας αναπληρωτών κατά το μέρος που δεν λαμβάνει υπόψη πρόσφατα κτηθείσα υπηρεσία (ή άλλο προσόν, πχ μεταπτυχιακό, πολυτεκνικής ιδιότητα κ.λπ.) και παραμένει ίδιος αποκλείοντας την ένταξη σε αυτούς νέων εκπαιδευτικών.
Δεν είμαστε διατεθειμένοι να παρακολουθήσουμε για άλλη μια φορά τις εξελίξεις να «τρέχουν» χωρίς τη δική μας συμμετοχή.
Διεκδικούμε τη νόμιμη και ισότιμη συμμετοχή μας στη διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών σχ. έτους 2019-20.
Δεν δεχόμαστε ούτε τον αποκλεισμό μας για μια ολόκληρη χρονιά από τη διαδικασία προσλήψεων ούτε την άδικη πριμοδότηση ορισμένων εκπαιδευτικών που θα ευνοηθούν από την παράταση των παλαιών πινάκων.
Διεκδικούμε την προσμέτρηση των προσόντων μας, όπως αυτά φαίνονται στον ΟΠΣΥΔ (πτυχίων, μεταπτυχιακών, διδακτορικών) στους πίνακες σχ. έτους 2019-2020 και τη συμμετοχή μας στις διαδικασίες πρόσληψης αναπληρωτών για την ερχόμενη σχολική χρονιά».
Για το θέμα μίλησε στο OPEN TV, στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος Καλοκαίρι» η καθηγήτρια Ευμορφία Γκαχτίδου, αναφερόμενη στα προβλήματα τα οποία υπάρχουν στις προσλήψεις καθηγητών ειδικής αγωγής.
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, απάντησε σχετικά πως για το θέμα της ειδικής αγωγής έχουν επισπεύσει τις διαδικασίες, αλλά αυτή η προσπάθεια, δυστυχώς, «δεν θα ολοκληρωθεί πριν από τον Σεπτέμβρη, αλλά εν μέσω της χρονιάς».

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σε προηγμένες χώρες, όπως η Σουηδία για παράδειγμα, που μετακόμισε πρόσφατα Ένας οικογενειακός φίλος, μόλις το παιδί έφτασε στο καινούριο του σχολειο (μιλαμερ για το δημόσιο της γειτονιάς σε μια εργατική περιοχή), το υποδέχτηκε αμέσως μια δασκάλα ειδικής αγωγής, μαζι με μια μεταφράστρια, κσι του έκαναν τεστ μαθησιακών δυσκολιών. Από τότε και για ολόκληρη τη χρονιά αυτή η ειδική δασκάλα καθόταν δίπλα στο παιδάκι και το βοηθούσε στα πάντα.

  2. Eπίσης ότι και τόσοι νέοι εκπαιδευτικοί, με φρέσκιες γνώσεις κι ενθουσιασμό για δουλειά θα μείνουν στην ουρά αναμονής για έναν ακόμη χρόνο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ