Ποιο είναι το πλάνο για το τρένο στην Πάτρα- Αντιδράει το Δημοτικό Συμβούλιο

0

Στο κενό φαίνεται οτι θα πέσει η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πατρέων σχετικά με την ολική υπογειοποίηση του τρένου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι αποφασισμένο να προχωρήσει με βάση τα δικά του σχέδια. Όπως τονίζει ο υπουργός Κώστας Καραμανλής, η πλήρης υπογειοποίηση είναι αδύνατη γιατί από τη μία ο προϋπολογισμός του έργου θα ήταν τεράστιος, από την άλλη είναι σχεδόν ανέφικτο να υπάρξει σχετική μελέτη θα λάβει χρηματοδότηση.

Το επικρατέστερο σενάριο είναι η υλοποίηση του έργου να περιλαμβάνει περιορισμένες βυθίσεις και το μεγαλύτερο μέρος της θα είναι πάνω από τη Γη. Η πρόταση αυτή προβλέπει την κατασκευή διπλής γραμμής στον κεντρικό σταθμό της Πάτρας η οποία θα συνεχίζει με μονή γραμμή ως τον σταθμό του Αγίου Ανδρέα και θα φτάνει στο νέο λιμάνι. Τα σχέδια μιλούν για προέκτασή της ως τον Άραξο και σύνδεση του νέου λιμανιού με το αεροδρόμιο. Όλα τα παραπάνω μακροπρόθεσμα μια και δεν υπάρχει ακόμα καμία σχετική μελέτη.

Προτεραιότητα της κυβέρνησης και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος είναι να φτάσει το τρένο στο νέο λιμάνι. Προκειμένουν να καμφθούν οι αντιδράσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, ο κ. Καραμανλής έχει προτείνει την υπογειοποίηση του έργου σε έκταση δύο χιλιομέτρων, στο κομμάτι Καννελοπούλου – Άγιος Διονύσιος και Άγιος Διονύσιος – Άγιος Ανδρέας. Με τον σχεδιασμό αυτό δεν θα κοπεί το παραλιακό μέτωπο και επιπλέον, με τις αναπλάσεις που θα γίνουν, θα βελτιωθεί αισθητικά. Έτσι θα συνεχίσει να λειτουργεί και ο Προαστιακός.

Το τρένο αναμένεται να βοηθήσει στην τόνωση των εμπορικών δραστηριοτήτων του νέου λιμανιού και τις πόλης μια και μέσω αυτού, θα ενισχυθούν οι εμπορικές συναλλαγές με τα εργοστάσια της ΒΙΠΕ. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που στην κυβέρνηση πιστεύουν οτι το σύγχρονο τρένο θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της Πάτρας και το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό.