Τι αλλάζει για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια

7

Παρεμβάσεις στις πανελλήνιες εξετάσεις που θα τεθούν σε ισχύ από το 2020, ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Μεταξύ των αλλαγών που θα σημειωθούν στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση είναι η μείωση της ύλης σε Βιολογία, Χημεία, Κοινωνιολογία, Οικονομία, Ιστορία και Αρχαία, η κατάργηση των τμημάτων ελεύθερης πρόσβασης αλλά επίσης και η μείωση του συντελεστή της λογοτεχνίας.

«Πολιτική μας απόφαση είναι να μην αλλάξουμε τους βασικούς άξονες στο πρόσφατα ψηφισθέν σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση για τους μαθητές που εισέρχονται φέτος στην Γ’ Λυκείου, αλλά να προχωρήσουμε σε επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις με στόχο να διορθώσουμε δυσλειτουργίες του εν λόγω συστήματος». Αυτό τόνισαν σχετικά η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, και η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη.

Αναλυτικότερα, όπως ενημέρωσαν, οι παρεμβάσεις γίνονται σε τρεις άξονες:

1.Εξεταστέα ύλη

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την εισήγηση του ΙΕΠ και μετά από διαβούλευση με επιστημονικές ενώσεις, το υπουργείο θα προχωρήσει σε «λελογισμένη μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα για τα οποία η κάλυψή της δεν ήταν εφικτή». Συγκεκριμένα, θα μειωθεί η ύλη στη Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά.

2.Ενιαίος τρόπος εξέτασης Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας

Οι κ.κ. Κεραμέως και Ζαχαράκη χαρακτήρισαν «θετική την ενιαία εξέταση των δύο αυτών μαθημάτων, καθώς με αυτό τον τρόπο καλλιεργείται η φιλαναγνωσία και ενισχύεται η κριτική σκέψη». Ωστόσο, τόνισαν ότι «ο τρόπος με τον οποίο εισήχθη, δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς αιφνιδιάζοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς». Έτσι, θα μειωθεί ο συντελεστής βαρύτητας της Λογοτεχνίας στο 15% του συνολικού βαθμού του εν λόγω μαθήματος.

3.Κατηγοριοποίηση τμημάτων

Το υπουργείο θα προτείνει στη Βουλή ενιαία αντιμετώπιση των τμημάτων, αίροντας την κατηγοριοποίησή τους σε «ελεύθερης πρόσβασης» και «κατόπιν εξετάσεων», καθώς, σύμφωνα με τις κ.κ. Κεραμέως και Ζαχαράκη, η κατηγοριοποίηση αυτή ενέχει «δύο βασικές στρεβλώσεις»: «Αφενός οι μαθητές καλούνται να μαντέψουν, κατά την πρώτη επιλογή, ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι, αφετέρου οδηγεί στον διαχωρισμό των τμημάτων μεταξύ εκείνων που διατηρούν αυξημένο κύρος και εκείνων που απαξιώνονται».

Όπως ανέφεραν, εκτενέστερες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση θα υλοποιηθούν τα προσεχή διδακτικά έτη, «χωρίς αιφνιδιασμό και προχειρότητα, μετά από ενδελεχή μελέτη και συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς».

Τέλος, ανακοίνωσαν ότι οι φετινοί απόφοιτοι, εφόσον επιλέξουν να επανεξεταστούν στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση το 2020, θα εξετασθούν με το ίδιο σύστημα με το οποίο εξετάσθηκαν φέτος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Aυτό με την κατάργηση της ελεύθερης προσβασης είναι άδικο. Αφού ήταν ούτως ή άλλως στα αζήτητα κάποιες σχολές, γιατί θα πρέπει ρα παιδιά να σκίζονται για να μπουν;

  2. Καιρός ήταν να ασχοληθεί κάποιος σοβαρά με το θέμα της λογοτεχνίας, γιατί ειχαν ισοπεδωθεί όλα στο όνομα των greeglish και των emoji

  3. A μπα, μάλλον τα φροντιστήρια θα ζοριστούν λιγάκι, γιατί θα πρέπει να αναδιαμορφωσουν για μια ακόμα φορά τον όγκο και το σύστημα της διδασκαλίας τους.

  4. Kατ’ αρχήν θα συμφωνήσω με την περικοπή της ύλης στα συγκεκριμένα μαθήματα, αφού ούτως ή άλλως ποτέ δεν είχε καλυφθεί στο σύνολο της μέσα σε ενα ακαδημαϊκό έτος. Ως καθηγητής προσπαθούσα κάθε φορά να διαχειριστώ τον χρόνο ώστε να φτάσω στο καλύτερο δυνατό σημείο τη διδαχθεισα υλη, αλλά αυτό προκαλούσε στρες τόσο σε μενα οσο και στους μαθητές, πραγμα που επηρέαζε οχι μόνον τη συνεργασια μας, όσο και τη βαθμολογία τους.

    • Kύριε καθηγητά η διδακτέα ύλη ήταν προκαθορισμένη πάντα από το υπουργείο, όσο κι αν προσπαθούσατε εσείς να στρεσαρετε τα παιδιά. Αντί να επικεντρωθούν στα κεφάλαια που αφορούσαν στην ύλη των πανελληνίων, προφανώς τους φορτώνετε με extra πονοκέφαλο. Γιατί να μην δυσανασχετούν. Ελπίζω να έχετε πάρει σύνταξη

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ