Έρμαιο του κορωνοϊού ο τουρισμός στην Ελλάδα

0

Για μια χώρα όπως η Ελλάδα, που η οικονομία της εξαρτάται από τον τουρισμό, οι αστάθμητοι παράγοντες μπορούν να καθορίσουν την εξέλιξη μια σεζόν, είτε θετικά, είτε αρνητικά. Το 2020, ο παράγοντας αυτός δεν είναι άλλος από την έξαρξη του κορονοϊού – «Covid-19», όπως ονομάστηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, με πάνω από 1.300 νεκρούς.

Μεγάλο πλήγμα για τον τουριστικό κλάδο αποτελεί η διακοπή της αεροπορικής σύνδεσης μεταξύ Ελλάδας και Κίνας από την Air China, τουλάχιστον μέχρι τον Μάρτιο. Επιπλέον από τον Ιούλιο του 2020 επρόκειτο να ξεκινήσει η σύνδεση Αθήνας-Σανγκάης με την κινεζική αεροπορική εταιρεία Juneyao Air. Δυστυχώς το χειρότερο σενάριο για τον τουρισμό και κατ’ επέκταση για την οικονομία δείχνει να επαληθεύεται και ήδη έχουν ακυρωθεί οι κρατήσεις από group Κινέζων για το επόμενο διάστημα, σε μια εποχή που κανονικά θα ήταν αυξημένες.

Ένας από τους μεγάλους χαμένους είναι η Σαντορίνη. Για την ώρα οι κρατήσεις είναι μηδενικές, τη στιγμή που μια επίσκεψη στο νησί αποτελεί «όνειρο ζωής» για πολλούς Κινέζους, που τελούν τον γάμο τους και φωτογραφίζονται με φόντο το ηλιοβασίλεμα της Οίας. Μόνο το 2019, περισσότεροι από 100.000 Κινέζοι επισκέφτηκαν τη Σαντορίνη.

Ήδη το υπουργείου Τουρισμού έχει αρχίσει να επαναπροσδιορίζει τους στόχους του, που προέβλεπαν ότι μέχρι το 2021 οι αφίξεις Κινέζων επισκεπτών στη χώρα μας θα άγγιζαν τις 500.000. Είναι μια αγορά με σημαντική άνοδο τα τελευταία χρόνια. Το 2019 ήρθαν στην Ελλάδα σχεδόν 150.000 τουρίστες από την Κίνα και το 2018 περίπου 125.000.

Ναι μεν, ο αριθμός τους δεν είναι μεγάλος σε σχέση με τα 32 εκατ. τουριστών που κατέγραψε πέρσι η Ελλάδα συνολικά, όμως οι Κινέζοι δαπανούν κατά μέσο όρο περίπου €1.000 ανά ταξίδι, ποσό σχεδόν διπλάσιο από τον μέσο όρο της ταξιδιωτικής δαπάνης στην Ελλάδα.

Εκτός από τον τουρισμό, η έξαρση του κορονοΐού έχει ήδη δείξει τα αρνητικά σημάδια τους και σε άλλους τομείς όπως οι μεγάλες εκθέσεις τεχνολογίας. Ήδη ακυρώθηκε το «Mobile World Congress», που ήταν προγραμματισμένο να πραγματοποιηθεί στη Βαρκελώνη, ενώ αβέβαιο είναι το μέλλον της έκθεσης τουρισμού ΙΤΒ, που θα πραγματοποιηθεί αρχές Μαρτίου στο Βερολίνο.

Το ίδιο μεγάλη αβεβαιότητα επικρατεί και στη χώρα μας, παρόλο του τα κέρδη από τη αγορά των συνεδρίων δεν χαρακτηρίζονται ως σημαντικά. Το λεγόμενο crash test θα πραγματοποιηθεί τον προσεχή Ιούνιο, που είναι προγραμματισμένα τα «Ποσειδώνια», η μεγαλύτερη έκθεση ναυτιλίας διεθνώς. Θα συμμετέχουν 2.000 εκθέτες, ενώ αναμένεται και νέο ρεκόρ επισκεπτών, πάνω από 22.000.