Ντοκουμέντο: Νέες προσπάθειες phishing σε κατόχους internet banking τραπεζών

0

Έχετε λάβει ποτέ ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κείμενο ή άλλη μορφή ηλεκτρονικής επικοινωνίας που φαίνεται να προέρχεται από τράπεζα ή κάποια άλλη δημοφιλή ηλεκτρονική υπηρεσία που σας ζητά τα διαπιστευτήρια σας, έναν αριθμό πιστωτικής κάρτας ή άλλες ευαίσθητες πληροφορίες;

Αν ναι, τότε γνωρίζετε πώς μοιάζουν οι επιθέσεις phishing. Αυτή η τεχνική χρησιμοποιείται για την απόκτηση πληροφοριών οι οποίες κατόπιν θα πουληθούν ή θα αξιοποιηθούν από τους επιτιθέμενους για εκβιασμό, κλοπή χρημάτων, ή υποκλοπή ταυτότητας.

Το mydimosio.gr φέρνει στο φως μία ακόμη περίπτωση (πολύ πρόσφατη) προσπάθειας phishing αναγνώστη του:

Όπως θα δείτε ο αναγνώστης μας έλαβε στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο ένα εμέιλ, ως χρήστης i-bank, ωστόσο το μύνημα αυτό δεν εστάλη ποτέ από την τράπεζα του, αλλά από απατεώνες που ήθελαν να υφαρπάξουν τους κωδικούς και σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να το πετύχουν, καθώς μιμούνται στο έπακρο τη φόρμα με το λογότυπο της τράπεζας.

Η διαφορά είναι, όπως θα προσέξετε, στον αποστολέα του email. Εκεί θα δείτε κάποια γράμματα, αριθμούς κτλ, που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Θα πρέπει να είστε επίσης προσεκτικοί στην ορθογραφία, καθώς οι χάκερς στέλνουν αυτοματοποιημένα μηνύματα σε λίστες που έχουν υποκλέψει και… είναι ολίγον τι επιφανειακοί (βάζουν θαυμαστικά, ξεχνούν τόνους, κάνουν μικροορθογραφικά λάθη).

Οπότε να είστε υποψιασμένοι.

Η άμεση απάντηση της τράπεζας

Ο αναγνώστης ενημέρωσε την Εθνική Τράπεζα και άμεσα ειδοποιήθηκε από το αρμόδιο τμήμα ότι πρόκειται για προσπάθεια phishing. Άκρως ενημερωμένο το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών και εξαιρετικά αναλυτικό τον συμβούλευσε, καθώς φροντίζει διαρκώς για την ασφάλεια τόσο των συστημάτων της τράπεζας όσο και των Υπηρεσιών που προσφέρει.

Tι απάντησε μεταξύ άλλων:

Γενικά:

  • Μην απαντάτε σε e-mail που σας ζητούν προσωπικά σας στοιχεία. Διαγράψτε τα αμέσως. Σε περίπτωση που έχετε ήδη απαντήσει σε τέτοιου είδους μήνυμα και έχετε συμπληρώσει στοιχεία σας, επικοινωνήστε άμεσα με την 24ωρη τηλεφωνική υπηρεσία της Τράπεζας (Help Desk) στα τηλέφωνα: 18 18 18 ή +30 210 48 48 48 48 και μη χρησιμοποιήσετε το Internet Banking της Τράπεζας πριν έλθετε σε επικοινωνία με τα παραπάνω τηλέφωνα.
    ● Αν παρατηρήσετε κατά την είσοδό σας ή κατά τη διενέργεια συναλλαγών ο,τιδήποτε διαφορετικό από την μέχρι σήμερα λειτουργικότητα, να διακόψετε τη σύνδεσή σας με «Αποσύνδεση» και να καλέσετε στο 181818.
    ● Συνιστούμε  να υπάρχει στον υπολογιστή σας ένα ενημερωμένο λογισμικό προστασίας από ιούς (antivirus), το οποίο  μπορεί να προστατεύσει από ιούς ή λογισμικά υποκλοπής (spyware).
    ● Σε περίπτωση «μόλυνσης» του υπολογιστή σας από ιό, μετά τον καθαρισμό του, να αλλάξετε το μυστικό κωδικό σας.
    ● Να χρησιμοποιείτε σύγχρονο πρόγραμμα πλοήγησης στο Διαδίκτυο (Browser) ενημερωμένο με την τελευταία ενημέρωση ασφάλειας που έχει εκδώσει η κατασκευάστρια εταιρεία.
    ● Να χρησιμοποιείτε την τελευταία και ενημερωμένη έκδοση της Java.
    ● Στην περίπτωση που λάβετε εκ νέου  παρόμοιο μήνυμα,  παρακαλούμε να μας το προωθήσετε.Σας διαβεβαιώνουμε ότι η Τράπεζα φροντίζει διαρκώς για την ασφάλεια τόσο  των συστημάτων της, όσο και των Υπηρεσιών που προσφέρει.Σας ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ